خدمات در حال ارائه به کودکان حامی یار

_
تسویه حساب پرونده کودکان بستری در بخش خون بیمارستان امیرکبیر

از جمله خدمات حمایتی موسسه خیریه حامی یار، همراهی در تسویه حساب پرونده های بیمارستانی کودکان مبتلا به سرطان می‌باشد که واحد مالی حامی یار پس از ترخیص کامل مددجو و بصورت ماهیانه با مراجعه به واحد مددکاری بیمارستان نسبت به تسویه حساب پرونده های بیمارستانی اقدام می نماید.

پرداخت هزینه دارو، آزمایشات و عمل جراحی

یکی از خدمات حمایتی موسسه خیریه حامی یار پس از تشکیل پرونده، پرداخت هزینه تهیه دارو،آزمایشات و جراحی کودکان مبتلا به سرطان بستری در بخش خون بیمارستان امیر کبیر اراک بصورت کامل می باشد.

تامین تجهیزات ضروری حین درمان

تجهیزات ضروری مورد نیاز در مسیر درمان کودکان از جمله خدماتی است که با هماهنگی مسئولین بیمارستان و حمایت خیرین محقق می شود .

ارائه خدمات تسکینی در منزل (Home Care)

از جمله خدمات موسسه خیریه حامی یار ارائه خدمات تسکینی و مراقبتی در منزل با تشخیص پزشک معالج می‌باشد.کودکانی که متاسفانه پاسخ مثبت به درمان نمی دهند و یا اند استیج می شوند با تشخیص پزشک معالج و رضایت خانواده کودک و هماهنگی که حامی یار با بخش پرستاری طرف قرارداد انجام می دهد کلیه خدمات پزشکی-پرستاری و تخصصی در منزل به کودک داده می شود.

پرداخت کمک هزینه پورت گذاری و نمونه برداری مغز استخوان

کودکان مبتلا به سرطان برای تزریق داروهای شیمی درمانی و یا داروهای دیگر به نصب پورت درمانی اقدام می نمایند.موسسه خیریه حامی یار در جهت تسریع در روند بهبودی و درمان کودکان به تامین هزینه پورت گذاری آنان می پردازد.

توزیع تغذیه روزانه رایگان در بخش بستری کودکان مبتلا به سرطان

موسسه خیریه حامی یار به صورت روزانه و مستمر به توزیع تغذیه رایگان برای کودکان بستری در بخش خون بیمارستان امیرکبیر اراک میپردازد.

تغذیه روزانه به توصیه پزشک معالج بخش خون و متناسب با هر فصل تورزیع میگردد. برخی از اقلام تغذیه روزانه شامل سیب، موز، خیار، شیر پاستوریزه و کیک ساده می‌باشد.

توزیع سبد حمایتی

موسسه خیریه حامی یار در فراهم آوری مواد غذایی مورد نیاز کودک به جهت تسریع در روند درمان، به اهدای سبد های حمایتی فصلی می پردازد؛ اقلام سبد های حمایتی فصلی شامل برنج، گوشت، مرغ، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، سویا، روغن،  و … می باشد.

تامین مکمل های غذایی مورد نیاز کودکان بستری

موسسه خیریه حامی یار به جهت جبران کمبود مواد مغذی کودکان بیمار، با تجویز پزشک معالج و معتمد بخش بستری کودکان مبتلا به سرطان، به تامین هزینه مکمل های غذایی میپردازد.

تامین کالاهای بهداشتی طی زمان بستری

موسسه خیریه حامی یار در جهت رفاه حال کودکان بیمار و خانواده های آنان و همچنین بهبود کیفیت بهداشت در حین درمان به توزیع کالا های بهداشتی می پردازد. از جمله اقلام بهداشتی میتوان به پوشک، ایزی لایف، ماسک و دستمال کاغذی اشاره نمود.

ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی

ارائه معرفی نامه دریافت خدمات ویزیت، دندانپزشکی و … از جمله خدمات حمایتی موسسه بوده که شامل حال مددجو و خانواده او می‌شود.

ارائه خدمات مشاوره روانشناسی به کودکان و خانواده ایشان

کودکان مبتلا به سرطان، علاوه بر درد جسمانی ناشی از بیماری، ترس از محیط بیمارستان، بازماندگی تحصیلی و فشار های روانی ناشی از درمان خود را تحمل میکنند. به همین خاطر یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های واحد خدمات حمایتی حامی یار، حضور نزد کودک و خانواده ی او به جهت سازگاری بیشتر با بیماری و عوارض روانی و جسمانی مرتبط با آن است. موسسه خیریه حامی یار، با دعوت از روانشناسان برجسته نسبت به ارائه خدمات مشاوره برای کودکان و خانواده ایشان فراهم نموده است .

آموزش تحصیلی و غیر تحصیلی

موسسه خیریه حامی یار، امکان آموزش تحصیلی و غیر تحصیلی در مدرسه بیمارستان حامی یار را برای رفع بازماندگی تحصیلی و ایجاد انگیزه کودکان در حال درمان فراهم آورده است. هدف از آموزش غیر تحصیلی ارتقای روحیه کودکان و همچنین کشف و رشد استعداد آنها در طول درمان می باشد. از جمله خدمات این بخش(غیر تحصیلی) ارائه خدمات آموزشی، ورزشی و هنری به مددجویان می‌باشد.

برگزاری جشن های مناسبتی ویژه کودکان و خانواده ایشان

جشن ها و اعیاد ها فرصت کوچکی برای در کنار هم شاد زیستن است. حامی یار با برگزاری جشن ها و مراسم های شادی بخش و با دعوت از هنرمندان برجسته و برنامه های متنوع به حفظ و ارتقای روحیه کودک وخانواده ی او می پردازد.

برگزاری کارگاه های پیشگیری، مقابله و درمان سرطان

کمک در پیشگیری و تشخیص به هنگام سرطان از جمله اهداف موسسه خیریه حامی یار می باشد. به همین جهت با برگزاری کارگاه های آگاهی رسانی عمومی و ویژه کارخانه ها، شرکت ها، ارگان ها، مدارس به پیشگیری وتشخیص به هنگام بیماری سرطان میپردازد.

پرداخت هزینه تردد کودک و همراه وی از محل بیمارستان تا منزل

جهت تسهیل در تردد کودکان و حفظ ایمنی آنان در حین درمان، موسسه خیریه حامی یاراقدام  به تسهیل در تردد کودکان مبتلا به سرطان به هنگام ترخیص از بخش بستری تا درب منزل با آژانس معتمد و طرف قرارد حامی یار می نماید. پرداخت هزینه صرفا به صورت یک طرفه و بدون توقف (از محل بیمارستان به منزل) می باشد.